Реєстрація ГБО в ДАІ


ДАИ

Після установки газобалонного обладнання, насолоду економії їзди на газу можуть зіпсувати працівники ДАІ, які вимагають зареєструвати переобладнання автомобіля в МРЕВ шляхом заміни техпаспорта.

Процедура ця, як виявилося , недешева. Крім того, після її проведення виникає питання, а чи потрібна вона була взагалі ?

Конфлікти у автовласника, який встановив на свій автомобіль ГБО та інспекторами ДАІ, але не зареєстрував цей факт, неминучі. Вони вимагають заміни техпаспорта, причому, досить агресивно.

У прес -службі ДАІ роз’яснили , що інспектор має право застосувати до власника різні санкції .

По-перше, виписати протокол — таке порушення карається штрафом.

По-друге, даішник може заборонити експлуатацію транспортного засобу, знявши номери.

Але, до другого методу впливу на несвідомих автолюбителів вдаються вкрай рідко — ні в правилах дорожнього руху, ні в законі України « Про дорожній рух » немає ні слова про газобалонне обладнання .

Як зареєструвати .

Для реєстрації автомобіля в МРЕВ необхідно отримати сертифікат про переобладнання автомобіля. Після отримання сертифіката є 10 днів для реєстрації обладнання . Інакше даішники можуть причепитися.

З сертифікатом відправляєтеся в районне МРЕВ . Там вносите платежі за послуги ДАІ : вартість техпаспорта , експертизи та за комп’ютерні послуги . У цілому — близько 500 грн. Потім експерт МРЕВ перевіряє автомобіль , перевіряє всі квитанції і замінює старий техпаспорт на новий. Від колишнього він відрізнявся відміткою «Встановлено ГБО ».

Як схитрувати.

Є дешевий вихід з положення — просто приховати факт наявності на автомобілі встановленого газового обладнання. Для цього заправна трубка ховається за заправний люк. Зовні такий автомобіль не відрізняється від однотоплівного . У результаті ніяких причіпок від працівників ДАІ не буде.

А якщо не реєструвати.

Питання про необхідність реєстрації ГБО досі залишається спірним і однозначної відповіді так і не отримав.

По-перше , у зв’язку з установкою балона ніяких глобальних змін в конструкції автомобіля не відбувається. У правилах дорожнього руху сказано про те , що забороняється експлуатація автомобіля якщо він переобладнаний « з порушеннями існуючих правил і стандартів ». Ясна річ, що установкою газу , як , в іншому і ремонт автомобіля — джерела підвищеної небезпеки — мають займатися фахівці високої кваліфікації . Але ж це — питання до СТО , які отримують відповідну ліцензію , мають право можуть після установки видавати відповідний сертифікат.

ЕКСПЕРИМЕНТ

На автомобіль встановили газобалонне обладнання . Через деякий час зупинив працівник ДАІ відразу ж звернув увагу на заправну трубку , що стирчить з бампера , і заявив про те , що буде знімати номери . Після довгих суперечок і сперечань вирішив обмежитися протоколом. Через два тижні прийшла повістка з суду із запрошенням з’явитися на засідання в якості відповідача .

Суддя Подільського районного суду вислухавши аргументи , ніяких порушень у тому , що установка не зареєстрована ДАІ і не замінений техпаспорт на автомобіль не знайшов. Пред’явленого сертифіката виявилося достатньо. Економія в результаті склала 300 грн. За словами судді , навіть якщо б ми не з’явилися на суд , максимальний штраф за таке порушення становить 68 грн. — Набагато дешевше , ніж платити за зміну техпаспорта. Однак з встановленим ГБО можуть бути проблеми при знятті автомобіля з обліку. Але і це питання дешевше «реєстрації» — операція зняти / поставити балон коштує 380 грн.

Ми в свою чергу рекомендуємо атовладельцам , що встановив газобалонне обладнання , — зареєструвати його в ДАІ. Це допоможе зберегти час , сили , нерви на суперечки з інспекторами та викликами до суду.

Ті , хто збирається придбати авто — не пропустіть момент , вказуєте в техпаспорті про наявність ГБО при постановці на облік.