Популярні питання по ГБО


Популярні запитання про ГБО

ГБО (газобалонне обладнання автомобіля) це система з декількох пристроїв, що дозволяє використовувати газ як паливо для двигуна автомобіля. У даній статті озвучені відповіді на найбільш поширені питання, що виникають у власників автомобілів перед прийняттям рішення про встановлення ГБО.

1. Чи замінить газове обладнання для автомобілів звичайну систему харчування, її доведеться знімати?

Газове обладнання для автомобілів (ГБО) дозволяє їхати на газі, не використовуючи бензин. Але штатна система харчування не демонтується. Обидві системи (бензинова і газова) існують автономно, незалежно один від друга.То є машина може працювати як на газі, так і на бензині, що до речі вдвічі збільшує межзаправочний пробіг ..

2. Який газ використовується як паливо в ГБО?

На автомобілях, обладнаних системою газового харчування, набули поширення два види пального газу: стиснений природний або попутний газ (метан) і зріджений нафтовий (пропан-бутанова суміш). Природний газ знайшов застосування в якості палива на великих автомобілях — вантажівках і автобусах, оскільки він вимагає великих заправних ємностей і більш складної системи харчування.

Легкові автомобілі використовують зріджений нафтовий газ, для якого не потрібні великі балони і складна паливна апаратура. Цей газ — суміш пропану і бутану, яка виходить на нафтопереробних заводах у вигляді побічного продукту виробництва. На заправні станції поставляється газ в суміші, в якій 65-75% пропану, а інше — бутан.

3. Що з себе являє газове обладнання для автомобілів?

Основними частинами системи ГБО є балон, редуктор-випарник, блок управління (ЕБУ), газовий клапан, датчик тиску газу, датчики температури редуктора і газу, датчик розрядження повітря, рампа форсунок. З балона по магістралі газ надходить у редуктор-випарник, який знижує тиск з 3,5-5 кг / с до 1,5 атм, одночасно переводячи газ в парову фазу. Редуктор видає в середньому постійний тиск газу 1,5 атм. Газ з редуктора надходить в рампу форсунок, де шляхом розподілу потрапляє в циліндри двигуна. Перемикання виду палива відбувається автоматично, по мірі прогріву двигуна. Для заправки балона існує вентиль зі стандартним роз’ємом під штуцер «пістолета» газової заправної станції ЗС.

4. Які переваги дає перехід на газ?

Насамперед, на установку ГБО йдуть, щоб економити на паливі — газ, в середньому, в 2 рази дешевше бензину (докладніше нижче). Є й технічні плюси газу. Пропан-бутанова суміш має октанове число 108 — це більше ніж у будь-якого бензину.

Газ згорає в циліндрах двигуна без детонації, рівно і повністю, не змиває масляну плівку, утворюючи набагато менше нагару на стінках і свічках. За рахунок цього двигун працює в більш сприятливих умовах, від чого його ресурс виростає на 30-40%. Особливо це помітно по часу «життя» лямбда-зонда і каталізатора, які при їзді на газі служать удвічі і довше і навіть більше. А це теж хоч і непряма, але економія: як мінімум, на «промивку», як максимум — на великому ремонті.

5. Які ж недоліки використання газового обладнання для автомобілів?

При використанні газу як палива потужність двигуна знижується до 5%. При цьому витрата газу виявляється на 10% більше, ніж бензину. Газобалонне обладнання збільшує масу автомобіля на 25-55 кг. Балон займає місце в багажнику, вантажному відділенні або займає місце запасного колеса. І нарешті, установка ГБО вимагає фінансових витрат.

6. На який автомобіль можна встановити ГБО?

Теоретично на газ можна перевести будь-який двигун. У тому числі турбований і дизельний. Правда, для дизельних двигунів, газ не так актуальне, як для бензинових.

Немає особливих проблем і з типом кузова. Власникам седанів найпростіше — стандартний циліндричний балон без особливого збитку вільному простору ставиться в глибину багажника, за спинку задніх сидінь. Для хетчбеків і універсалів використовують тороїдальні балони, які ставляться в нішу «запаски». Є варіанти і з двома невеликими «бічними» балонами, розміщеними по різних сторонах багажного відділення.

7. Скільки часу займає заправка балона газом?

Приблизно від 3-х до 7-ми хвилин.

8. На скільки вистачає балона газу?

Залежно від об’єму двигуна, режиму руху, ємності балона — від 200 до 1000 км.

9. Де заправлятися газом?

Газозаправних станцій значно менше, ніж звичайних АЗС. Але все ж вони є і їх кількість постійно зростає.

10. Чи можна демонтувати ГБО, без шкоди для автомобіля?

Можна. Але демонтаж, особливо електронних систем, вимагає кваліфікації. Тому, якщо є бажання відмовитися від газу, то розумніше зняти тільки балон, що нескладно зробити самому. Апаратура ж під капотом і магістралі не завадять, і їх можна не знімати.

11. Наскільки небезпечно використання газу як палива?

Зараз техніка, звичайно, просунулася вперед. Сучасне електронне ГБО має датчики витоку газу та загоряння, систему скидання тиску при аварії і систему пожежогасіння. У конструкції балонів застосовуються спеціальні шаруваті матеріали і ніздрюваті наповнювачі, що знижують небезпеку пошкодження балона. Зараз машини з ГБО нітрохи не небезпечніше бензинових.

12. Чи правда, що в автомобілі з ГБО жахливо пахне?

Запах газу з’являється у вихлопу при неправильному регулюванні подачі газу. У Вас в квартирі на кухні не пахне газом? Правильно, не пахне. А якщо пахне, Ви викликаєте аварійну бригаду, оскільки поява запаху газу — це НП. Так само і в машині. Якщо з’явився запах газу, значить є витік і її необхідно екстрено усунути, для чого слід звернутися в будь-який сервіс, що має ліцензію на встановлення і ремонт газового обладнання. Рівно те ж саме слід робити і при витоку бензину, тобто витік слід усунути. До речі, при витоку бензину небезпека загоряння багато вище, так як бензин має здатність накопичуватися, на відміну від газу, який при витоку просто йде в атмосферу, не уявляючи собою ніякої небезпеки. У справному автомобілі газом не пахне.

13. Чи можна курити в автомобілі з газовим обладнанням?

Запалена сигарета в салоні автомобіля ніякої небезпеки не представляє. Але палити в машині не рекомендується. По-перше салон смердить тютюном, по-друге палити дуже шкідливо.

14. Який термін служби газового устаткування для автомобілів?

Основні вузли системи — балон, редуктор, електроніка — самі по собі служать стільки ж як, наприклад, головка блоку циліндрів. Але от різні прокладки і ущільнення клапанів, з’єднань в магістралях доведеться міняти не рідше ніж раз на 2-3 роки, а можливо, й частіше.

15. Чи потрібно проходити спеціальне ТО для газового обладнання?

Потрібно. У автомобілів з ГБО раз на півроку на станції, що має сертифікат на такі роботи, робиться огляд системи на предмет витоків. Якщо система електронна, то проводиться і діагностика блоку. Обов’язково перевіряються балони: раз на два роки балон проходить проходить опресовування — випробування під тиском.