Переваги автомобіля, що працює на газовому паливі


images (6)

Питання переобладнання свого транспортного засобу на газове паливо цікавий для великої кількості власників авто. Перш ніж вирішити остаточно, доцільно вивчити істотні переваги й недоліки застосування газового палива.

Переваги газопаливної системи 

Економія при використанні газу як палива очевидна. Якщо порівнювати з бензином марки АІ-95, вартість одного кілометра пробігу при використанні в якості палива пропан-бутану є у два рази нижче. Тому, кожні 100 км обходяться на п’ять доларів США дешевше.

Октанове число газового палива становить 105, у той час як бензин може мати максимум 98 одиниць. Це сприяє зменшенню навантаження на кривошипно-шатунний механізм мотора завдяки антидетонаційній стійкості.

Відсутність калильного запалювання дозволяє уникнути появи нагару на клапанах, свічах і поршнях, що продовжує строк їх експлуатації. На відміну від бензину, у газоподібному паливі не втримується свинець, що збільшує екологічність автомобіля.

Робота мотора відбувається менш галасливо через більш низьке й щадне навантаження, оскільки детонаційний стукіт не присутній.

Це основні переваги. Крім цього, використання ГБО 4 покоління дає можливість використовувати два виду палива, перемикаючись із газу на бензин і навпаки безпосередньо із салону під час руху автомобіля. При цьому запасною є бензинова система. При поломці в одній паливній системі можна використовувати іншу.

Обсяг газового балона як правило, приблизно дорівнює ємності бензобака, а тому, заправившись один раз газом, можна проїхати у два рази більше, ніж при заправленні ємності того ж обсягу бензином. При подорожах на великі відстані це більш ніж важливо. Мала витрата газового палива дозволить менше залежати від АЗС із неякісним паливом на шляху.

Вигідне застосування газової системи й на дорогих іномарках, оснащених упорскуванням палива й каталітичним конвертером. Двигуни таких машин розраховані на високооктановий бензин марки АІ-98, який має найбільшу вартість. Встановивши газову систему, є можливість не тільки заощадити на паливі, але й продовжити термін служби каталітичного конвертера й системи упорскування палива.

Газове встаткування також може бути використане в якості захисної системи від викрадення. Залишаючи автомобіль, досить зняти комутатор. Завдяки цьому припиняється подача й газу, і бензину при спробі запуску двигуна.

До переваг газової системи також відноситься її незначне зношування. Правильна експлуатація дозволить замінити запчастини тільки лише через п’ять років. При придбанні нового авто багато деталей газового встаткування зі старого можна переустановити на нього для того, щоб система прослужила ще досить довгий час.

Мінуси газового встаткування на авто 

Безумовно, у газової системи є й мінуси. Насамперед, це досить коштовне переобладнання з бензину на газ — це займе в найкращому разі 600 доларів, а окупність газового встаткування і його встановлення складе 15-45 тисяч км пробігу. При пробігу автомобілем у рік 15-30 тисяч кілометрів, встановлення встаткування окупиться за 1-2 роки. Якщо менше, то, звичайно, довше.

При встановленні газової системи стає менше корисний обсяг моторного відсіку й багажника. Відзначається невелике падіння розгінної динаміки й зменшення на 5-8% максимальній швидкості. Оскільки навіть при невеликих забрудненнях повітряних фільтрів сильно збільшуеться витрата газового палива, їх потрібно частіше змінювати.

Про зміни, внесені в паливну систему, треба буде оформити офіційну позначку в техпаспорті. Деякі утруднення можуть виникнути у зв’язку з відносно невеликим числом АЗС для заправлення авто з газовою системою.

Іноді згадується автовласниками «запах газу», але це є результатом або неправильного зливу конденсату при обслуговуванні, або розгерметизації вихлопної системи. При використанні пропан-бутану, виливати конденсат з редуктора потрібно кожну 1000 км пробігу. Застосування метану не викликає цієї проблеми. Через відсутність води в газі потрібно не допускати перегріву клапана.